torsdag den 17. januar 2008

Jeg køber aldrig mere en telefon med binding

I dag er jeg kommet ud af et dårligt forhold. Helt fra starten har det været ulykkeligt og fuld af skuffelser. Men nu er jeg endelig fri!!
Jeg taler selvfølgelig om mit forhold til mobilselskabet 3. Nu mangler jeg bare koden til at låse telefonen op og derfor tog jeg i dag telefonen og ringede til dem. Først kom telefonsvarer-manden og fortalte at ventetiden lige for tiden var ekstralang og opfordrede til at bruge hjemmesiden. Så kom de mange valgmuligheder, jeg foretog mit valg og fik beskeden: Vi har lukket! Åbningtiderne er 8 til 20 på hverdage. Klokken var 11 og det var torsdag. Hmmm, jeg tror, jeg har fundet årsagen til den ekstralange ventetid.

Mit ophold ved 3 har som sagt aldrig været godt. Måske var det min skyld, måske var mine krav for store. Døm selv.
Ting, min mobil skal kunne
- sende smser HVER GANG. Så de forholdsvis mange "afsendelsen mislykkedes" var ikke velkomne.
- modtage opkald. Også her var der problemer. Faktisk kunne jeg flere gange ringe til mig selv fra fastnet'en uden at høre en lyd fra mobilen på bordet.
- ringe ud. Det kunne jeg for det meste. Hvis jeg altså stod på tæppet ud mod haven med kinden klem op af ruden på terassedøren. Så blev de blå de fine streger og ordene kun til nødopkald var pist væk.

Mobil gejl har aldrig været et krav, men når nu muligheden for at downloade musik var der, ville det havde været rart, hvis jeg kunne have gjort det hjemme i stedet for på arbejdet, i bussen o.s.v.

Men nu er det heldigvis slut. No more 3 (it's not a magic number). Når den altså er låst op. Efter at have trykket på lidt flere knapper fik jeg rar telefonsvarerdame, som gav mig en kode, så jeg kunne få en kode som gav mig en helt tredje kode. Den kode skal jeg så opgive, når jeg ringer til kundeservice. Jeg sætter en 50'er på at de har lukket!

Så derfor, hvis jeg ikke svarer på beskeder og tager telefonen skyldes det at jeg eller telefonen har fået nok og er gået i strejke.

5 kommentarer:

Sussi sagde ...

Det lyder som om det er bedst for jer begge at gå hver til sit.

Jeg har internet gennem 3 - og har mod alle odds ikke haft problemer med det - bortset fra altså, at det er pissedyrt.

Louise sagde ...

Fair skal være fair. Da jeg endelig kom igennem 3s tastehelvede (servicemedarbejderens ord) talte jeg med en meget venlig og hjælpsom mand som gav mig god hjælp. Så sidste del af bruddet var faktisk ret smertefrit.

Anonym sagde ...

Telia dækker Danmark!

Louise sagde ...

Bibob dækker Holstebro!
Navnet er dumt, men telefonen virker :-)

Zenia sagde ...

Bibob? aj, ligesom det der hårmiddel de reklamerer for på FB: Pikkop...
Vil du smøre noget i din hovedbund der hedder Toppik? Sloganet er: Toppik skjuler hårtab. OMFG!
http://www.toppik.dk/dk/